تشكیل پرونده تخلفاتی برای یك شركت واردكننده خودرو

تشكیل پرونده تخلفاتی برای یك شركت واردكننده خودرو

به گزارش لباس نو مدیر كل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت، ضمن ارائه توضیحاتی درباره تازه ترین وضعیت پرونده اپراتورهای تلفن همراه، از تشكیل پرونده تخلفاتی برای یك شركت واردكننده خودرو آگاهی داد و اظهار داشت: بعد از پیگیری های گوناگون درباب وضعیت خودرو های وارداتی كوپا، پرونده تشكیل و جهت صدور رای و تسریع در تحویل خودروی مشتریان، به سازمان تعزیرات حكومتی ارسال شد.


به گزارش لباس نو به نقل از ایسنا، به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سید مجتبی سجادی اظهار نمود: باتوجه به مکاتبات گوناگون و پیگیری‎های انجام شده از شرکت واردکننده درباب تسریع در اجرای تعهدات ناشی از قراردادهای فروش سال1397 (با موعد تحویل ۱۸۰ روز)، متاسفانه تابحال اقدامی در قبال قراردادهای منعقد شده با مشتریان و اجرای برنامه زمانبدی جهت تحویل خودرو انجام نداده است که این امر، نارضایتی خریداران و برگزاری تجمعات اعتراضی آنها را به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: همین طور حسب بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که شرکت مذکور در خیلی از موارد باوجود دریافت کلیه مبالغ مندرج در قرارداد، اقدامی در امتداد اجرای تعهدات خود انجام نداده است. با تداوم این مساله و به دنبال نارضایتی مشتریان، سازمان حمایت پرونده این شرکت را به تعزیرات حکومتی منعکس کرد و در گزارش مذکور تاکید گردیده است که خودرو ها باید برمبنای قیمت مندرج در قرارداد و با محاسبه ضرر و زیان ناشی از تاخیر در ایفای تعهد به مشتریان واگذار شود.
به گزارش لباس نو به نقل از ایسنا، تیرماه امسال تعدادی از مشتریان از بدعهدی این شرکت در تحویل خودرو ها آگاهی داده بودند که طبق اظهارات آنان، در نتیجه اعتراض های صورت گرفته، وزارت صنعت موضوع را پیگیری کرده که بر طبق آن قرار شده بود اجرای تعهدات از طرف این شرکت آغاز شود. اما گویا آنها قرارداد صلح نامه برای امضا در اختیار مشتریان قرار داده بودند که بر طبق آن، حق هرگونه اعتراض را از آنها سلب می کرد.
جدیدترین وضعیت پرونده اپراتورهای تلفن همراه
سجادی درباره به وضعیت پرونده اپراتورهای تلفن همراه هم اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیریهای صورت گرفته و اقدامات لازم، اپراتورها مجاب به اعاده نحوه فروش بسته های اینترنتی به وضعیت سابق شدند. همین طور درباب تخلف صورت گرفته در این بازه زمانی، مستنداتی از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به این سازمان ارائه شد که باتوجه به عدم همکاری اپراتورها جهت دسترسی به ریز قراردادهای مشتریان، رقم اعلامی سازمان مذکور مورد تایید قرار گرفت و به شعبه رسیدگی کننده منعکس شد.
به گزارش لباس نو به نقل از ایسنا، از نیمه تیرماه امسال، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بسته های اینترنتی در اپراتورهای همراه آگاهی داده و نسبت به آن اعتراض کردند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتورها اخطار داد که باید ظرف ۱۰ روز رفع اثر کنند در غیر این صورت وارد کمیته جرائم می شوند. وی همینطور از ارجاع، این مساله به سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان و تعزیرات حکومتی آگاهی داد. اواخر تیر ماه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابلاغ جریمه دو میلیارد تومانی به سبب برنگشتن تعرفه اینترنت به حالت اولیه از طرف اپراتورها و تداوم تخلفی که صورت گرفته است، آگاهی داد و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه ای به مدیران عامل شرکت های ارتباطات سیار و خدمات ارتباطی ایرانسل از آنان خواست تا ظرف ۲۴ ساعت، نحوه فروش به لحاظ شکلی و قیمت بسته های اینترت را مطابق روال پیش از تاریخ ۱۳ تیرماه اجرا کنند.
در نهایت اواخر مرداد ماه برمبنای مصوبه دولت مقرر شد در صورت برنگشتن بسته ها به حالت اول، اعمال جریمه روزانه حدود ۱۷ میلیارد تومان برای همراه اول و ۱۲ میلیارد تومان برای اپراتور ایرانسل در نظر گرفته شود، که این جریمه عمل کرد و پنج روز بعد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که دو اپراتور تلفن همراه بسته های اینترنتی بلندمدت و پرطرفدار حذف شده خودرا باز می گردانند.




منبع:

1399/06/05
13:37:04
5.0 / 5
2214
تگهای خبر: اینترنت , تولید , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
لباس نو