برگزاری یك نمایشگاه سه ماهه در ایران

برگزاری یك نمایشگاه سه ماهه در ایران

عضو اتاق تجاری تهران می گوید نمایشگاهی برای عرضه کالاهای ایرانی از پنجم اسفند تا پنجم خرداد سال آینده انجام خواهد شد.


به گزارش لباس نو به نقل از ایسنا، بعد از انتشار ویروس کرونا، در کنار کسب وکارها، کارهای تولید و صادراتی که صدمه ای جدی دیدند، یکی از اصلی ترین صنایعی که نتوانست کار خودرا به شکل عادی ادامه دهد، صنعت نمایشگاهی کشور بود. هرچند این تجربه نیز مانند دیگر محدودیت های ناشی از کرونا، فقط به ایران مربوط نبود و خیلی از دیگر کشورهای جهان نیز تجاربی مشابه را به ثبت رساندند اما باتوجه به شرایط خاص اقتصادی که ایران در سالهای گذشته پشت سرگذاشته، اساسا بهره بردن از ظرفیت نمایشگاه ها برای عرضه و معرفی کالاهای ایرانی اهمیت فراوانی دارد.
در حدود یک سال گذشته، ستاد مقابله با کرونا، تنها در مدتی بسیار کوتاه، اجازه برگزاری حضوری برخی از نمایشگاه ها را ارائه کرده که آنها نیز با دعوت از مراجعان و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده اند. هرچند با شروع واکسیناسیون کرونا، این امیدواری به وجود آمده که چاره ای برای برون رفت از شرایط فعلی پیدا شود اما به نظر می آید، لااقل این ویروس تا چند ماه آتی نیز میهمان اقتصاد ایران خواهد بود و برای برگزاری نمایشگاه باید راهکارهایی جدیدی را دنبال کرد که یکی از آنها، برگزاری نمایشگاه مجازی است.
محمدرضا طلایی – عضو اتاق تجاری تهران – درباره برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری نمایشگاه مجازی در ایام پیش رو، توضیح داد: اولین نمایشگاه مجازی ایران از 5 اسفند سال جاری تا 5 خردادماه سال آینده انجام خواهد شد. با اهمیت ترین هدف برگزاری نمایشگاه مجازی ایران، فرهنگ سازی استفاده از ابزار فناورانه در کسب وکارهاست. بدین جهت بمنظور آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی با برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی، زمان برگزاری نمایشگاه مجازی ایران به سه ماه افزایش یافته است. مطمئنا بعد از آغاز به کار نمایشگاه مجازی ایران، شرکت های بیشتری برای حضور در این بستر علاقمند خواهند شد؛ چونکه باتوجه به شرایط اقتصادی جهان و ایران، شرکت های تولیدکننده، صادرکننده و حتی واردکننده به دنبال آن هستند که با کمترین هزینه محصولات و خدمات خودرا به مشتریان معرفی کنند. بنا بر این یکی از مزایای نمایشگاه مجازی این است که هزینه تبلیغات و بازاریابی شرکتها را می کاهد.
او با اشاره به مزایای نمایشگاه مجازی اظهار نمود: محدودیت های مکانی و زمانی نمایشگاه های فیزیکی، در نمایشگاه مجازی وجود ندارد. از طرف دیگر، بازار شرکتها بواسطه این ابزار فناوری نوین توسعه می یابد. علاوه بر این، به سبب افزایش مدت زمان برگزاری نمایشگاه، شرکت های متقاضی حضور در بازار ایران یا مشتاق همکاری با شرکت های ایرانی، مدت زمان بیشتری می توانند با شرکت های ایرانی آشنا و وارد تعامل شوند.
بگفته او، هزینه های حضور در نمایشگاه مجازی ایران باتوجه به افزایش مدت زمان برگزاری، بسیار مقرون به صرفه است. در مجموع رویدادهایی که در بستر فضای مجازی برگزار می شود، کم هزینه ترین مسیر برای توسعه بازارها در دنیا است.
طلایی هم چنین با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در این عرصه، اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه می تواند فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه کسب وکارها از افزایش دهد.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با یادآوری اهمیت فضای مجازی در توسعه کسب وکارها اظهار نمود: هم اکنون شرکت های زیادی از شبکه های اجتماعی بهره برده و محتوای دیجیتال تولید می کنند تا بتوانند اطلاعات کسب وکار خودرا به سرعت در اختیار جامعه مخاطبان قرار دهند. اما هنوز برای حضور در نمایشگاه های مجازی اطلاعات کافی ندارند. چونکه این رویداد، تجربه ای جدید در عرصه فضای مجازی کشور است.
او اضافه کرد: روزهای ابتدایی شروع به کار شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، کسب وکارها چندان به اهمیت حضور در این شبکه ها پی نبرده بودند. اما امروز تقرببا همه شرکتها از این فضا برای توسعه کار خود با کمترین هزینه و مدیریت بیشتر بهره می برند.



1399/11/26
23:21:06
0.0 / 5
196
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لباس نو