مهر خبر می دهد

نحوه اعتراض به قطع یارانه نقدی، حساب بانكی معترضان بررسی می شود

نحوه اعتراض به قطع یارانه نقدی، حساب بانكی معترضان بررسی می شود

به گزارش لباس نو آن دسته از سرپرستان خانوارهایی كه به قطع یارانه نقدی خود اعتراض دارند باید با در دست داشتن مدارك شناسایی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت رجوع كنند.


به گزارش لباس نو به نقل از مهر، آن دسته از سرپرستان خانوارهایی كه به قطع یارانه نقدی خود اعتراض دارند باید با در دست داشتن مدارك شناسایی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت رجوع كنند. سه شنبه شب هفته جاری دولت بالاخره در تصمیمی دیرهنگام اما درست یارانه نقدی دهك های بالای درآمدی را برپایه تكلیف قانون بودجه سال ۹۸ كل كشور قطع كرد. آنگونه كه سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ دیشب اعلام نموده، سه شنبه شب یارانه نقدی ۲۰۰ هزار خانوار مشمول بر ۶۰۰ هزار نفر دهك های بالای درآمدی قطع شده است. بر مبنای مصوبه مجلس شورای اسلامی و آیین نامه های مربوطه خانوارهای ایرانی بر مبنای تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافرت های خارجی، خودروهایی كه فرد دارد، نوع شغل، كارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده، دارایی های مختلف و كلیه اطلاعاتی كه روی كد ملی فرد ثبت شده دهك بندی شده اند. یعنی از گروه های كم درآمد تا پردرآمد دسته بندی می شوند. بر مبنای مجموعه شاخصهای مختلف، گروه های پردرآمد شناسایی شده اند و از بین این گروه ها در شهریورماه تنها به میزان همان عدد اعلام شده، یارانه این افراد حذف گردیده است. سرپرستان خانوارهایی كه یارانه شان حذف گردیده است به شرح زیر می توانند درخواست رسیدگی مجدد به منظور برقراری یارانه شان را انجام دهند: ابتدا به این افراد پیامك زده می شود. هموطنان عزیز در دریافت پیامك به این نكته توجه داشته باشند. پیامك حتما با سربرگ یارانه ارسال خواهد شد (اطلاع رسانی از راه شماره نادرست است) و بالای صفحه باید به انگلیسی كلمه یارانه (Yarane) نوشته شده باشد. افراد پس از دریافت پیامك می توانند به پیشخوان خدمات الكترونیك دولت رجوع كنند. تاریخ رجوع هم در پیامك مشخص شده است. در ایران حدود ۶۰۰۰ دفتر پیشخوان وجود دارد و افراد می توانند به هر یك از این دفاتر پیشخوان رجوع كنند. در هنگام رجوع هم باید به این نكات توجه شود: یكم: با همان شماره همراهی كه به افراد پیامك زده شده باید رجوع كنند و همان موبایل و پیامك را باید به پیشخوان دولت ارایٔه دهند. دوم: در هنگام مراجعه، كارت ملی معتبر، شناسنامه، گذرنامه و گواهینامه كه جزو كارت های شناسایی معتبر است باید همراه باشد. سوم: در پیشخوان دولت یك فرم رضایتنامه به افراد داده می شود در خصوص اینكه دولت اجازه دارد به كلیه اطلاعات مالی و بانكی آنها دسترسی پیدا كند. این رضایتنامه را به دقت مطالعه و به پیشخوان تحویل دهند. از سوی پیشخوان یك كد رهگیری به موبایلی كه به نام سرپرست خانوار است، ارسال می شود. افراد باید كاملاً دقت كنند كه تنها سرپرست خانوار یارانه بگیر باید به پیشخوان رجوع كند و حتما با شماره همراهی كه به نام خود سرپرست ثبت شده حضور یابند. ازاین رو اگر با تلفن همراه فرددیگری رجوع كنند برای پیشخوان قابل قبول نیست. پس از دریافت كد پیگیری، افراد باید به سامانه yaraneh.mcls.gov.ir رجوع كنند كه در آن سامانه كد رهگیری و كدملی را وارد كنند. در صورتیكه نسبت به این مورد درخواست بررسی دوباره وجود داشته باشد، افراد می توانند درخواست خویش را در حداقل ۲۰۰ كلمه در همان سامانه درج كنند و بعد از بررسی، نتیجه آن به شماره تماس شان ارسال خواهد شد.

1398/06/28
20:54:35
5.0 / 5
3174
تگهای خبر: خدمات , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
لباس نو