تاسیس شعب برندهای ایرانی كیف و كفش در مقاصد صادراتی

تاسیس شعب برندهای ایرانی كیف و كفش در مقاصد صادراتی

لباس نو: سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) مهم ترین نیاز این صنعت را افزایش ارزش افزوده عنوان نمود و از صادرات 115 میلیون دلاری در این بخش در سال قبل و تاسیس شعب برخی برندهای ایرانی در مقاصد صادراتی آگاهی داد.


به گزارش لباس نو به نقل از ایسنا، امروز (دوشنبه) مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی كیف، كفش، چرم و صنایع وابسته با حضور سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، مدیركل دفتر صنایع نساجی و پوشاك وزارت صمت، بعضی از نمایندگان مجلس، تعدادی از تولیدكنندگان صنایع چرم، كیف و كفش و تعدادی از میهمانان از كشورهای ایتالیا، روسیه و عراق در محل نمایشگاه بین المللی تهران انجام شد.
مهدی صادقی نیاركی - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) - در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به سابقه تاریخی تولید كیف و كفش در كشور، اظهار نمود: هم اكنون می توانیم كل نیاز كشور را در بخش كیف و كفش تامین نماییم و با عنایت به اینكه زنجیره ارزش این محصولات در كشور ما شكل گرفته، پتانسیل زیادی برای صادرات نیز داریم.
وی با اشاره به تولید كافی واحدهای صنعتی و صنفی در زمینه كیف و كفش و شكل گیری برندهایی در سال های اخیر، از تاسیس شعب برخی برندها در مقاصد صادراتی آگاهی داد.
بگفته این مقام مسئول، سال قبل بیشتر از ۱۱۵ میلیون دلار صادرات كفش انجام شده و هم اكنون با همكاری جامعه كفش برای افزایش ارزش افزوده در این بخش برنامه ریزی شده است تا بتوانیم عایدی بیشتری برای تولیدكنندگان و صادركنندگان داشته باشیم.
صادقی نیاركی خوداتكایی بالا در این صنعت، قابلیت صادرات و اشتغال زایی بالای صنعت چرم، كفش و كیف را همچون مزیت های این صنعت عنوان نمود و اظهار داشت: عموما صنایع كوچك و متوسط در این بخش حضور دارند كه استقرار و تاسیس آنها به سرعت انجام می شود و قابلیت فعال سازی بسیار بالایی دارند.
وی ادامه داد: واحدهای تولید چرم، كیف و كفش باید در چارچوب مجموعه كنسرسیوم های تولیدی و صادراتی سازماندهی شوند و برگزاری نمایشگاه ها می تواند به تحقق این اهداف و همین طور به نمایش دستاوردها، به هم رسانی بین تامین كنندگان و تولیدكنندگان مواد اولیه و و محصولات نهایی و شكل گیری توافقات بین آنها كمك نماید.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مهم ترین نیاز این صنعت را افزایش ارزش افزوده عنوان نمود و اظهار داشت كه باید با تولیدات كیفی متوسط ارزش صادرات افزایش یابد.




منبع:

1398/07/30
09:55:05
5.0 / 5
2750
تگهای خبر: اشتغال , پوشاك , تولید , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
لباس نو