چشم امید غول های تكنولوژی به سرویس های فضای ابری

چشم امید غول های تكنولوژی به سرویس های فضای ابری

لباس نو: شركت های آمازون، گوگل و مایكروسافت قصد دارند كه با توسعه هرچه بیشتر سرویس های مبتنی بر فضای ابری (Cloud)، درآمدزایی و سودآوری خودرا بالا برند.


به گزارش لباس نو به نقل از ایسنا، سرویس های ذخیره سازی مبتنی بر فضای ابری به كاربران اجازه می دهند با هر دستگاه الكترونیكی و هر زمان كه بخواهند، بوسیله اینترنت به حجم زیادی از اطلاعات شخصی خود دسترسی داشته و پیدا كنند.
در سال های اخیر كه سرویس و اپلیكیشن های ذخیره سازی مبتنی بر فضای ابری و كلاد از محبوبیت و استقبال بی نظیری از طرف كاربران گوشیهای هوشمند و كامپیوتر های شخصی برخوردار شده است، شركت های بزرگی همچون گوگل و مایكروسافت به توسعه و ارائه سرویس های مختلفی كه بر اساس فضای ابری و كلاد ذخیره سازی اطلاعات شخصی كاربران را برعهده دارند، پرداخته اند تا بدین وسیله بتوانند نظر و توجه خیل عظیمی از كاربران را به سمت و سوی خود جلب كنند.
تازه ترین اخبار و گزارش های انتشار یافته توسط منابع خبری نشان میدهد كه گوگل، مایكروسافت و آمازون بعنوان غول های تكنولوژی توسعه دهنده سرویس های مبتنی بر فضای ابری موسوم به Cloud قصد دارند به توسعه هرچه بیشتر و بهینه تر خدمات و اپلیكیشن های مذكور و افزایش درآمدزایی و سودآوری بوسیله آن بپردازند.
این سه شركت بزرگ تمركز ویژه ای بر بازار توسعه زیرساخت های مربوط به فضای ابری كرده و در سال های اخیر سرویس های مختلفی را در این زمینه توسعه داده و در اختیار كاربران قرار داده اند. همین باعث شده است كه درآمدهای حاصل از این بخش برای این غول های تكنولوژی روندی صعودی و افزایشی داشته است.
برمبنای آمارهای مربوط به سه ماهه سوم سال جاری میلادی كه در وب سایت FierceTelecom نیز آمده است، درآمدهای گوگل، مایكروسافت و آمازون از سرویس های مبتنی بر فضای ابری حدود ۲۲ میلیارد دلار گزارش و اعلام شده است كه بسیار قابل توجه و چشم گیر است.
این سرویس های ذخیره سازی مبتنی بر فضای ابری و كلاد با وعده ارائه فضای ذخیره سازی بیشتر به صورت رایگان به كاربران خود، اهتمام دارند كه در رقابت تنگاتنگی كه میان آنها جاری و برقرار است، پیروز شوند و بدین ترتیب گوی سبقت را از رقبای قدرتمند خود بربایند.
سرویس های آنلاین و اینترنتی ارائه دهنده فضای ذخیره سازی ابری و كلاد به كاربران خود تا حجم و ظرفیت معلوم و مشخصی امكان آپلود و ذخیره سازی فایل، تصاویر و اطلاعات شخصی آنها را به صورت رایگان می دهند و در صورت تمایل كاربران به افزایش حجم ظرفیت موردنظر خود، از آنها به ازای ارائه حجم های مختلف ۱۰۰ گیگابایتی و ۲۰۰ گیگابایتی، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ ترابایتی پول و حق اشتراك دریافت می كنند.
"فضای ابری"، "فضای ذخیره ساز آنلاین"، "ذخیره ساز ابری"، "cloud"، "رایانش ابری" كه این روزها در اطرافمان بسیار بكار می رود، به كاربران این امكان را می دهد تا تمامی اطلاعات و فایل های خودرا در آن آپلود كرده و در هر زمان و هر مكان بوسیله اینترنت به آنها دسترسی داشته باشند و اطلاعات خودرا دانلود كرده و مجدد استفاده كنند.
از مزایای این سرویس می توان به سهولت استفاده از آن، امنیت زیاد، ازبین نرفتن فایل ها، انتقال راحت فایل ها و قابلیت استفاده در هر مكان اشاره نمود و پیش بینی می شود كه تا چند سال آینده كلیه هارددیسك ها و فلش مموری ها جای خودرا به فضای ابری بدهند البته این در صورتی است كه پهنای باند اینترنت كشورهای مختلف گسترش یابد.
در اصل فضای ابری از مجموعه ای از كامپیوتر های به هم متصل، تشكیل شده است تا بعنوان یك سیستم واحد كه اتصال بجای خاصی ندارند، عمل كنند. در این حالت هر كاربر تنها با اتصال به این سیستم و بدون نصب برنامه خاصی قادر خواهد بود تا از یك یا چند سرویس آنلاین مختلف استفاده كنند.
البته با وجود مزایای بسیاری كه سرویس های فضای ابری از اول تابحال داشته اند، همواره مورد نقد و انتقادات شدید از طرف مفسرین حوزه امنیت سایبری قرار گرفته اند چونكه آنها بر این باورند دسترسی هكرها و مجرمان سایبری از این طریق بسیار آسان تر از حالت های دیگر است و كاربران گویا اطلاعات شخصی و محرمانه خودرا دو دستی تقدیم هكرها و افراد غریبه كرده اند.



1398/08/09
16:34:49
5.0 / 5
2152
تگهای خبر: اینترنت , توسعه , خدمات , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
لباس نو