رییس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی:

ایران تنها شش رایزن بازرگانی در جهان دارد

ایران تنها شش رایزن بازرگانی در جهان دارد

به گزارش لباس نو ایسنا/قم رئیس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ایران تنها شش رایزن بازرگانی در كل جهان دارد، در حالیكه كشور تركیه تنها در كشور عراق ۲۱رایزن بازرگانی دارد و این نشان از عدم توجه به مساله بازرگانی و صادرات است.



حجت الاسلام ذكریا نیكویی ظهر امروز در سمینار تخصصی فرصت های صادرات و سرمایه گذاری استان قم عنوان كرد: اقتصاد مقاومتی به مفهوم اقتصادی شكوفا و عدم وابسته به بیگانگان است كه متاسفانه دولت های مختلف به صورت مناسب به آن نپرداختند.

وی اضافه كرد: خیلی از مشكلات اقتصادی كشور به سبب وابستگی به نفت می باشد و تمام دولتمردان و مسئولین به این مساله اذعان دارند ولی باید به دنبال راه درستی برای قطع وابستگی به نفت باشیم تا مشكلات اقتصادی كشور رفع گردد.

رییس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی بیان كرد: قوانین اقتصادی و بازرگانی به شدت سختگیرانه است و خیلی از جوانان نمی توانند وارد این عرضه شوند و برای دریافت كارت بازرگانی با مشكلات بسیاری مواجه می شوند.

وی افزود: ایران تنها شش رایزن بازرگانی در كل جهان دارد، در صورتیكه كشور تركیه تنها در كشور عراق ۲۱رایزن بازرگانی دارد و این نشان از عدم توجه به مساله بازرگانی و صادرات است و این وضع باید بهبود پیدا كند.

نیكویی اشاره كرد: ایران در رونق كسب كار در میان ۱۹۰ كشور، رتبه ۱۲۷ را دارد كه نسبت به گذشته ۱۱پله سقوط داشته است و در این خصوص وضعیت ایران حتی از كشورهای جنگ زده ای مانند عراق و افغانستان هم بدتر است و همینطور ایران نسبت به كشورهای همسایه خود هم وضعیت مناسبی ندارد.

وی افزود: باید شعارهایی كه در مورد رونق اقتصادی در كشور مطرح است به حقیقت بپیوندد و در عرصه عمل به رونق اقتصادی و صادرات كشور كمك نماییم تا وابستگی كشور به نفت قطع شود و شاهد توسعه اقتصادی باشیم.

سعید اشتیاقی عضو مشترك اتاق بازرگانی عراق، قطر و چین نیز در این سمینار عنوان كرد: باید باور نماییم كه در جنگ اقتصادی قرار داریم و همه امكانات و قوانین باید در این جنگ كمك رسان كشور باشند.

وی اضافه كرد: صادركنندگان سرداران خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند و باید از صادركنندگان در عرصه عمل حمایت شود تا با انگیزه بتوانند در این جنگ اقتصادی فعالیت كنند.

عضو مشترك اتاق بازرگانی عراق، قطر و چین بیان كرد: گام اول برای صادرات و استفاده از بازارهای خارجی، استفاده از بازار داخل است و ابتدا باید بازار داخلی را جذب نماییم و سپس به فكر صادرات باشیم.

وی افزود: برای صادرات باید علمی عمل نماییم تا صادرات موفق باشد و با شكست مواجه نشود، در این خصوص منابع اطلاعاتی وجود دارد كه می توان از آن بهره برد تا هدفمند وارد این عرصه شویم.

اشتیاقی با اشاره به اینكه تعداد رایزن های بازرگانی كشور به هیچ عنوان پاسخگو نیست، اشاره كرد: رایزن های بازرگانی باید از جنس اقتصادی باشند تا بتوانند به درستی عمل كنند، همینطور جهت استفاده از ظرفیت بازارهای خارجی خصوصاً كشورهای همسایه، باید تعداد رایزن های بازرگانی افزایش پیدا كنند.




1398/08/22
19:14:00
5.0 / 5
5519
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لباس نو