صعود بورس های جهانی به قله چهار ماهه

صعود بورس های جهانی به قله چهار ماهه

لباس نو: سپس چندین ماه عملكرد ناامیدكننده بورس های جهانی، در معاملات پنجشنبه سرانجام ركورد چهار ماه اخیر آنها شكسته شد.


به گزارش لباس نو به نقل از رویترز، افزایش خوش بینی ها نسبت به حصول توافق تجاری بین چین و آمریكا و رویكرد مثبت بانك های مركزی درباب تعدیل نرخ بهره موجب شد كه شاخص ام اس سی آی بورس های جهان كه در بر دارنده شاخص های بورسی ۴۷ كشور در سراسر جهان است به بالاترین سطح خود از ماه اكتبر سال قبل برسد.
آمریكا و چین توافق كردند كه سومین دور مذاكرات تجاری را این هفته در واشنگتن از سر گیرند و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا برای تمدید ضرب العجل خود در مذاكرات با چین اعلام آمادگی كرده است. پیش تر آمریكا تهدید كرده بود در صورت نرسیدن به توافق تجاری با چین تا اختتام ماه جاری بر ۲۰۰ میلیارد دلار از كالاهای وارداتی چینی تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی وضع خواهدنمود.
جیم رید، استراتژیست ارزی دویچه بانك در همین رابطه اظهار داشت: اخبار امیدبخشی به بازارها تزریق شده است اما پیشرفت های بیشتری در مذاكرات مورد نیاز است و روند فعلی شكننده است.
جان ویلیامز، رئیس دفتر منطقه ای فدرال رزرو در نیویورك اظهار داشت كه نرخ بهره در سطح فعلی با واقعیت های اقتصادی منطبق است و بانك مركزی در شرایط حاضر دلیلی برای افزایش مجدد نرخ بهره ندارد مگر آن كه رشد غیر منتظره ای در ماه های پیش رو اتفاق بیافتد.
در میان بورس های آسیایی، شاخص ام اس سی آی بورس های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن ۱.۱ درصد افزایش پیدا كرد. در هنگ كنگ شاخص هانگ سنگ ۱.۳ درصد بالا رفت و در كره جنوبی و تایوان، شاخص های بورسی به سطوح بالای ثبت شده خود در ماه اكتبر سال قبل بازگشتند. در ژاپن شاخص نیك كی ۲۲۵ بورس توكیو به بالاترین سطح ۲ ماه اخیر رسید و با ۰.۶ درصد افزایش بسته شد.
در بازار نفت بهای هر بشكه نفت خام برنت با اندكی عقب نشینی از سطح بالای ثبت شده خود در سه ماه اخیر به ازای ۶۶.۳۰ دلار مبادله شد.



1397/12/02
19:27:15
5.0 / 5
5228
تگهای خبر: اقتصاد , اقتصادی , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
لباس نو