یك شركت ریلی خصوصی سازی شده باردیگر به دولت بازگشت
مدیرعامل راه آهن با معرفی اعضای هیئت مدیره تراورس، بازگشت رسمی این شرکت خصوصی سازی شده به دولت را کلید زد.
به گزارش لباس نو به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با حضور سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل و هیأت مدیره شرکت تراورس روز گذشته ۱۷ خرداد در ساختمان شهدای راه آهن انجام شد.
رسولی در این مراسم اظهار داشت: آنچه اهمیت دارد و باید از آن بعنوان یک نقطه عطف یاد کرد، تغییر رویکرد و دیدگاهی است که اکنون در این شرکت به وجود آمده و آن، استفاده حداکثری از ظرفیت این شرکت تخصصی در توسعه ریلی کشور است.
تلاش خانواده بزرگ راه آهن همچون یک پیکره واحد در جهت اعتلای صنعت ریلی
مدیرعامل راه آهن با تاکید بر این که تمام افراد یا مجموعه هایی که در زمینه صنعت ریلی فعالیت می نمایند، جزو خانواده راه آهن محسوب می شوند، عنوان کرد: خانواده بزرگ راه آهن یک پیکر واحد است و اجزای آن همچون چرخ دنده های یک موتور همگی شامل دولتی و غیردولتی در تعامل با هم در امتداد اعتلای این صنعت تلاش می کنند.
سیاست اصولی راه آهن؛ توجه به نیروی انسانی
وی اظهار نمود: حالا یکی از اصولی ترین سیاست های شرکت راه آهن، توجه به نیروی انسانی و ارتقای راندمان و اثربخشی راه آهن است و به همین دلیل سعی شده است تا مشکلات نیروهای انسانی شناسایی و دسته بندی شوند و ضمن ریشه یابی مشکلات، برای تمامی آنها چاره ای پایدار پیدا شود.
مدیریت شرکت تراورس با پرهیز از شعارزدگی
رسولی با یادآوری این نکته که شرکت راه آهن در شرایطی مسئولیت شرکت تراورس را به عهده گرفت که برخی آنرا منع می کردند و از این اتفاق بعنوان بازگشت و پس رفت یاد می کردند، تاکید کرد: زمانی که این مسئولیت را در راه آهن پذیرفتیم، همگی بدون شک و شبهه اعتقاد داشتیم که این مسئولیت نه فقط مشکلی برای راه آهن ایجاد نمی کند، بلکه ظرفیتی ایجاد می نماید که اگر به دور از شعار زدگی آنرا خوب مدیریت نماییم، با سرمایه های انسانی متخصص و کارآمدی که در آن وجود دارد، می تواند فرصت خوبی برای ارتقا و توسعه حمل و نقل ریلی کشور ایجاد شود.
الحاق شرکت تراورس به شرکت راه آهن بعنوان یک مجموعه دولتی
مدیرعامل راه آهن با اشاره به اهمیت و لزوم خروج نام شرکت تراورس از لیست واگذاری ها، عنوان کرد: حالا این شرکت جزو یکی از شرکت های دولتی زیر مجموعه شرکت راه آهن قرار گرفته است و بودجه آن در قانون تصویب شده و بطور روزانه پیگیر انجام کارهای باقیمانده در جهت تثبیت و پایداری آن در ذیل شرکت راه آهن هستیم و باتوجه به حمایت وزیر راه و شهرسازی، امیدواریم که هر چه زودتر پیشنهاد ما در هیأت دولت به تصویب برسد.
ضرورت اتخاذ رویکرد مدیریت جهادی جهت رفع مشکلات شرکت تراورس
رسولی با تاکید بر این که با مدیریت جهادی می توان بر مشکلات شرکت تراورس غلبه کرد، اضافه کرد: این شرکت باتوجه به نیروهای متخصص، ماشین آلات و امکانات و اعتباری که دارد باید در یک تراز خوب قرار داشته باشد، نه این که در حداقل ها درجا بزند و مشکلات ریز و درشت آنرا ناتوان کند. به مدیران جدید این شرکت تاکید شده و به آنها یادآور شدیم که مدیریت این شرکت را یک کار معمولی ندانند، بلکه یک کار جهادی دانسته و باید وضع موجود در این شرکت به سرعت تغییر کند.
تعیین دستیار ویژه مدیرعامل جهت رسیدگی به وضعیت کارگران
مدیرعامل شرکت راه آهن از تعیین دستیار ویژه مدیرعامل جهت رسیدگی به وضعیت کارگران این شرکت آگاهی داد و اظهار نمود: البته از سال ۹۸ کمیته ای در راه آهن تشکیل و قدم های بلندی هم برداشته شد. قسمتی از این قدم ها شامل تجمیع ۳۵۰ شرکت در قالب ۳۲ شرکت ساماندهی بود که طی آن قراردادهای بیش از چهار هزار نفر بازبینی شد و برنامه ریزی مناسب برای بیمه تکمیلی و پرداخت های آنان صورت گرفت و این کار را تا آخرین شرکت و بهره مندی همکاران شرکت های طرف قرارداد از حقوق قانونی خود ادامه می دهیم.
گفتنی است مصطفی معینی، مرتضی مولادوست و علی خدایی طی احکام جداگانه ای در تاریخ نهم خرداد ماه امسال از طرف سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن بعنوان اعضای هیأت مدیره شرکت تراورس منصوب شده اند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب