سازمان امور مالیاتی اعلام كرد؛

امکان اعتراض به ارقام مالیاتی، حداکثر تا یک ماه از زمان ابلاغ

امکان اعتراض به ارقام مالیاتی، حداکثر تا یک ماه از زمان ابلاغ

به گزارش لباس نو سازمان امور مالیاتی اعلام نمود: چنانچه مؤدی نسبت به اوراق تشخیص، مطالبه یا استرداد مالیات صادره، معترض باشد می تواند ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ، اعتراض خودرا به این سازمان تحویل دهد.



به گزارش لباس نو به نقل از مهر، سازمان امور مالیاتی اعلام نمود: برمبنای ماده ۲۳۸ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم، از تاریخ ۱۳ دی ماه امسال، چنانچه مؤدی نسبت به اوراق تشخیص، مطالبه، یا استرداد مالیات صادره معترض باشد می تواند ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ، شخصاً یا به وسیله وکیل تام الاختیار خود بوسیله پنجره واحد خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.my.tax.gov.ir یا روش پستی و یا مراجعه مستقیم به باجه خدمات مؤدیان ادارات امور مالیاتی، اعتراض خودرا همراه با دلیلهای، اسناد، مدارک و مستندات مربوط به ادارات کل امور مالیاتی مربوطه ارائه و تقاضای رسیدگی مجدد کند.
مؤدیان می توانند همزمان با ثبت اعتراض به برگ تشخیص، مطالبه یا استرداد مالیات، باتوجه به نوع فعالیت خود، از میان مراجعی مانند اتاق های «اصناف»، «بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی» و «تعاون»، مجامع حرفه ای و حسب مورد سایر مراجع قانونی، یکی را بعنوان نماینده خود برای شرکت در هیئت حل اختلاف مالیاتی معرفی نماید. در غیر این صورت سازمان امور مالیاتی باتوجه به نوع فعالیت مؤدی یا موضوع مورد رسیدگی از بین نمایندگان مراجع مذکور، یک نفر را انتخاب خواهدنمود.
مسئول یا مسئولان مربوط در سازمان امور مالیاتی می بایست حداکثر ظرف ۴۵ روز از تاریخ ثبت درخواست (اعتراض) مؤدی، به اعتراض وی رسیدگی و نتیجه را به مؤدی اعلام نماید.
چنانچه مؤدی نتیجه رسیدگی مسئولان ذی ربط را پذیرفته و مراتب پذیرش خودرا به اداره امور مالیاتی اعلام نماید، پرونده از لحاظ درآمد، مأخذ یا اعتبار مالیاتی، قطعی خواهد بود. در غیر این صورت، پرونده مؤدی برای رسیدگی به هیئت حل اختلاف مالیاتی ارجاع خواهد شد.
در مورد اعتراض مالیاتی موضوع ماده ۲۳۸ قانون مالیات های مستقیم و نیز ارجاع پرونده به هیئت های حل اختلاف مالیاتی توجه به نکات زیر ضروری است:
- فارغ از زمان اعلام نتیجه توسط اداره امور مالیاتی، مؤدی در مهلتی که بیش از ۴۵ روز از زمان ثبت اعتراض اولیه وی نباشد، فرصت دارد نسبت به پذیرش یا عدم پذیرش نتیجه رسیدگی مجدد، اقدام نماید
- مواردی از اعتراض مؤدی که در مرحله اجرای مفاد ماده ۲۳۸ قانون مالیات های مستقیم مورد پذیرش مسئول یا مسئولان مربوط قرار گرفته است، در مراحل بعدی دادرسی مالیاتی، مورد رسیدگی مجدد قرار نخواهد گرفت
- در اجرای مفاد دستورالعمل اجرائی موضوع تبصره ۱ ماده ۲۳۸ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم، فقط اعتراضاتی که بوسیله پنجره واحد خدمات الکترونیکی تسلیم شوند بعنوان اعتراض قابل رسیدگی مجدد است؛ لیکن بمنظور تسهیل پروسه ثبت اعتراض و تکریم ارباب رجوع، فقط تا تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ علاوه بر اعتراضات واصله بوسیله سامانه، سایر اعتراضاتی که کما فی السابق بوسیله پستی و یا بصورت حضوری به اداره کل امور مالیاتی ارائه شده اند، نیز قابل رسیدگی مجدد هستند.


منبع:

1400/12/08
11:35:55
5.0 / 5
1675
تگهای خبر: خدمات , قانون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
لباس نو