راه اندازی سفرهای منظم هفتگی از انزلی به روسیه

راه اندازی سفرهای منظم هفتگی از انزلی به روسیه

به گزارش لباس نو، مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر از مثبت شدن تراز حمل و نقلی این شرکت برای اولین بار در تاریخ فعالیت آن اطلاع داد و ضمن اشاره به برقراری سفرهای منظم دریایی برای حمل بار از انزلی به مقصد روسیه از صاحبان بار صادراتی و واردکنندگان برای استفاده از ظرفیتهای بوجود آمده از جانب کشتیرانی دریای خزر به مقصد روسیه دعوت به عمل آورد.


به گزارش لباس نو به نقل از ایسنا، کامبیز جهانبانی از مثبت شدن تراز حمل و نقلی شرکت کشتیرانی دریای خزر و پیشی گرفتن نسبی صادرات از واردات برای اولین بار در تاریخ فعالیت این شرکت کشتیرانی اطلاع داد و خاطرنشان کرد: با تلاش بی وقفه ناوگان کشتیرانی دریای خزر و در جهت سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم و برنامه ریزی های سازمان توسعه تجارت ایران، تراز حمل ونقلی در این شرکت کشتیرانی مثبت شده و میزان صادرات از واردات بیشتر شده است.
وی ضمن اشاره به اهمیت این مورد افزود: تا پیش از این برنامه سفرهای شناورهای کشتیرانی دریای خزر برپایه واردات تنظیم می شد اما الان تمام برنامه های سفر از جانب ناوگان کشتیرانی دریای خزر، صادرات محور شده اند.
جهانبانی با تاکید بر این که در همسویی با برنامه و اهداف دولت و در جهت سیاست های برنامه «چشم انداز گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران»، توسعه ناوگان در کشتیرانی دریای خزر کلید خورده است، تصریح کرد: خوشبختانه الان حمل و نقل دریایی در دریای خزر روان شده و در حوزه تجارت بخصوص صادرات به روسیه دیگر شاهد انباشت و رسوب کالا در بنادر شمال کشور نیستیم.
به گزارش گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، وی با دعوت از صادرکنندگان برای توسعه حمل بار با ناوگان کشتیرانی دریای خزر، افزود: با تدابیر اندیشیده شده ضمن تداوم سفرهای منظم هفتگی شناورها، سعی شده است نرخ کرایه حمل هم افزایش نیابد.
ایشان در ادامه اظهارات خود به مبحث توسعه حمل و نقل کانتینری از جانب شرکت کشتیرانی دریای خزر پرداخت و اظهار داشت: کشتیرانی دریای خزر با در اختیار داشتن ۷۵ درصد از حمل و نقل کانتینری در دریای خزر، پیشرو و پرچمدار این نوع از حمل در دریای خزر است.
جهانبانی اضافه کرد: الان خدمات حمل کانتینری از جانب کشتیرانی دریای خزر از بنادر شمال کشور به بنادر روسیه در حال انجام می باشد و در عین حال با عنایت به قرار گرفتن در شبکه کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این امکان و توان را داریم که در مقاطع ویژه و در صورت نیاز بازار، عرضه کانتینر را به سرعت افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه طی سال قبل ۱۵ هزار دستگاه انواع کانتینر از جانب کشتیرانی دریای خزر در این دریا حمل و نقل شده است، خاطرنشان کرد: در قسمت کانتینرهای یخچالی هم ظرفیتهای مناسبی در اختیار داریم؛ اما به دلیل فقدان امکانات لازم در بنادر روسیه مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که برای رفع آنها درحال مذاکره با طرف روسی هستیم.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در این رابطه تصریح کرد: خوشبختانه با در اختیار گرفتن راهبری بندر سالیانکای روسیه از جانب گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سرمایه گذاری صورت گرفته برای توسعه این بندر، بندر سالیانکا هیچگونه محدودیتی برای میزبانی از کانتینرهای یخچالی ندارد.
وی در مورد کریدور شمال-جنوب هم اظهار داشت: در این کریدور شاهد افزایش روز افزون فعالیت ها هستیم؛ بگونه ای که در سال ۱۴۰۱ در قیاس با سال ۱۴۰۰ در حمل و نقل کریدوری ۳۶۰ درصد رشد را ثبت کردیم که مبین نقش آفرینی محوری و ممتاز کشتیرانی دریای خزر در این راه است.
جهانبانی همینطور راه اندازی راه آهن رشت-انزلی-آستارا را نقطه عطفی در راه کریدور شمال-جنوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این خط ریلی، ریل ایران به ریل روسیه و به دنبال آن به ریل اروپا متصل خواهد شد و سویه ای بین المللی خواهد یافت.
وی تصریح کرد: کشتیرانی دریای خزر از راه اندازی این خط ریلی استقبال می کند و آنرا زمینه ساز تحول در اقتصاد کشور و رونق اشتغال و اقتصاد در استان گیلان می داند همینطور معتقدیم با بهره برداری از این خط آهن و تحولات صورت گرفته در قسمت دریایی استان گیلان، اقتصاد این استان ظرفیت حمل و نقل محور شدن را یافته است که با توجه ویژه به مجموعه های لجستیکی زمینه ساز رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال فراگیر در استان گیلان خواهد شد.




منبع:

1402/03/08
12:31:32
5.0 / 5
497
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد , اقتصادی , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
لباس نو