جشنواره بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتری برگزار می گردد

جشنواره بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتری برگزار می گردد

به گزارش لباس نو، جشنواره بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتری به عنوان بخش تخصصی و خوان پنجم رویداد ملی هفت خوان؛ هفته بازی ایران در چارچوب تجربه های تعاملی و دیجیتال برگزار می گردد.



به گزارش لباس نو به نقل از مهر، محمدصادق افراسیابی معاون راهبردی بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری اظهار داشت: این جشنواره فرصتی فراهم می آورد تا آثار فرهنگی، هنری و سینمایی در چارچوب بازیهای کامپیوتری و سرگرمی های دیجیتال بازآفرینی شوند و مسیر جدیدی برای توسعه بازار محتوای ایرانی ایجاد شود. هدف ما ایجاد پیوند میان صاحبان محتوا، استودیوهای بازی سازی و سرمایه گذاران و گسترش شبکه ارزش محصولات فرهنگی است.
وی تصریح کرد: تمامی نهادها، سازمان ها، ناشران، سکوهای شبکه نمایش خانگی و صاحبان آثار فرهنگی می توانند آثار خودرا چه دارای IP رسمی و انتشار یافته و چه در مرحله ایده یا توسعه اولیه جهت بررسی امکان تبدیل به بازی ارائه نمایند و این فراخوان طیف وسیعی از آثار را شامل می شود؛ از فیلم سینمایی، سریال، پویانمایی و کتاب گرفته تا کمیک، جهان های داستانی، کاراکترها و طرح های اولیه، بر همین مبنا صاحبان آثار با تأیید مالکیت حقوقی، می توانند اثر خودرا وارد پروسه ارزیابی کنند.
دبیر جشنواره بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتری تصریح کرد: در این جشنواره که با مشارکت و حمایت بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری، کانون پرورشی فکری خردسالان و نوجوانان، حوزه هنری کودک و نوجوان، مرکز تولیدات کودک و نوجوان سازمان صداوسیما، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، برخی سکوهای شبکه نمایش خانگی و مؤسسات فعال در عرصه تولید محتوا برگزار می شود، باتوجه به بازار هفتاد هزار میلیارد تومانی بازیهای کامپیوتری در سال ۱۴۰۲ بر مبنای پیمایش انجام شده توسط ایسپا، قابلیت بازی پذیری آثار توسط تیم تخصصی با مشارکت نمایندگان تیم تولیدکننده محصولات فرهنگی، هنری و رسانه ای بررسی شده و باتوجه به ماهیت اثر، امکان تبدیل آن به یکی از انواع بازیهای موبایلی، کامپیوتری، تعاملی داستان محور، آموزشی–فرهنگی، اکشن، ماجراجویی، casual یا محصولات چند سکویی ارزیابی می شود.
وی ادامه داد: این پروسه به صاحبان آثار کمک می نماید تا عمر تجاری و فرهنگی اثر خودرا بالا برند، به مخاطبان جدید در سطوح ملی و بین المللی دست یابند، مسیر خلق جهان های چندرسانه ای (Transmedia) را دنبال کنند و از پیشنهادهای فنی، هنری و تجاری استودیوهای حرفه ای بهره مند شوند.
افراسیابی با اشاره به مرحله دوم این جشنواره اضافه کرد: در فاز دوم جشنواره، از راه اعلام فراخوان دیگری استودیوهای بازی سازی توانمند شناسایی می شوند تا پروسه همکاری و عقد قرارداد میان طرفین یعنی صاحبان آثار و محصولات فرهنگی و استویوهای بازی سازی با سهولت بیشتری صورت گیرد و در نهایت در یکی از روزهای هفته بازی در هفته آخر بهمن ماه شاهد برگزاری رویداد بازار پردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتری با شعار «از محتوا تا تجربه؛ از روایت تا بازی» خواهیم بود.
بطور خلاصه، دبیر جشنواره بازارپردازی فرهنگ و بازی های کامپیوتری خاطرنشان کرد: در این جشنواره که با مشارکت و حمایت بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، کانون پرورشی فکری خردسالان و نوجوانان، حوزه هنری کودک و نوجوان، مرکز تولیدات کودک و نوجوان سازمان صداوسیما، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، برخی سکوهای شبکه نمایش خانگی و موسسات فعال در حوزه تولید محتوا برگزار می شود، با توجه به بازار هفتاد هزار میلیارد تومانی بازی های کامپیوتری در سال ۱۴۰۲ بر اساس پیمایش انجام شده توسط ایسپا، قابلیت بازی پذیری آثار توسط تیم تخصصی با مشارکت نمایندگان تیم تولیدکننده محصولات فرهنگی، هنری و رسانه ای بررسی شده و با توجه به ماهیت اثر، امکان تبدیل آن به یکی از انواع بازی های موبایلی، کامپیوتری، تعاملی داستان محور، آموزشی–فرهنگی، اکشن، ماجراجویی، casual یا محصولات چند سکویی ارزیابی می شود. افراسیابی ضمن اشاره به مرحله دوم این جشنواره افزود: در فاز دوم جشنواره، از طریق اعلام فراخوان دیگری استودیوهای بازی سازی توانمند شناسایی می شوند تا فرآیند همکاری و عقد قرارداد میان طرفین یعنی صاحبان آثار و محصولات فرهنگی و استویوهای بازی سازی با سهولت بیشتری صورت گیرد و در نهایت در یکی از روزهای هفته بازی در هفته آخر بهمن ماه شاهد برگزاری رویداد بازار پردازی فرهنگ و بازی های کامپیوتری با شعار از محتوا تا تجربه؛ از روایت تا بازی خواهیم بود.

منبع:

1404/09/21
14:56:29
5.0 / 5
9
تگهای خبر: آموزش , تخصص , جشنواره , شهر
از این مطلب لباس نو خوشتان آمد؟
(1)
(0)

تازه ترینهای لباس نو مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

لباس نو