قهوه تلخ در راه تولید یک بازی ویدیویی
به گزارش لباس نو، تهیه کننده سریال قهوه تلخ درباره ی پروژه بازی قهوه تلخ اظهار داشت: تا حالا چندین بار کوشش شده این اثر به بازی تبدیل گردد، اما نتیجه کار رضایت بخش نبوده و الان آماده همکاری با تیم های بازی ساز است.
به گزارش لباس نو به نقل از مهر، حمید آقاگلیان تهیه کننده سریال قهوه تلخ با اشاره به این که در رابطه با پروژه قهوه تلخ تا حالا سه بار کوشیده اند که گیم آنرا بسازند اما به خروجی مناسب و جذابی نرسیده اند، اظهار داشت: باور داریم «قهوه تلخ» یکی از موفق ترین کارهای خودمان در بین آثاری چون مرد هزارچهره، پاورچین، شب های برره و باغ مظفر است و پتانسیل تبدیل آن به گیم خیلی بالاست. اما با وجود سرمایه گذاری نتوانستیم به گیمفیکیشن خوبی برای آن برسیم.
وی به سابقه این تلاش ها اشاره نمود و اضافه کرد: سال ۱۳۹۱، زمانی که مشغول تولید و عرضه «قهوه تلخ» بودم، یک تیم بازی ساز به من مراجعه و پیشنهاد ساخت بازی این اثر را بیان نمود. از همان روز ذهن من درگیر این مورد شد که ما باید بتوانیم وارد این جریان شویم. ما با چند استودیو بازی سازی وارد صحبت شدیم، اما نتوانستیم به صورت و کیفیت مدنظرمان برسیم. سرانجام، حدود چهار سال پیش، یک تیم بازی ساز از افراد حاضر در استودیوهای مختلف دور هم جمع کردیم و نزدیک به دو سال برای تولید این بازی سرمایه گذاری کردیم، اما آن چه تولید شد ما را اقناع نکرد.
این تهیه کننده اظهار نمود: در هر صورت ویژند «قهوه تلخ» در ژانر کمدی جایگاه ویژه ای نزد مخاطب دارد، اما خروجی کار چه از لحاظ گیمیفیکیشن و چه از لحاظ گرافیک و پویانمائی، برای ما راضی کننده نبود و جذابیت نداشت.
وی ادامه داد: هنوز هم اگر استودیوهایی باشند که بتوانیم برای تولید بازی «قهوه تلخ» با هم همکاری نماییم، از آن استقبال می نماییم. امروز با عنایت به حضور هوش مصنوعی و گسترش آن، شرایط تولید بازی با کیفیت فراهم است. ما آماده هستیم اگر گیمیفیکیشن مناسبی برای این بازی دریافت نماییم، آنرا به عنوان یک بازی بزرگ و موفق عرضه نماییم.
آقاگلیان به الگوبرداری از تجربه های جهانی درباب طراحی بازی بر طبق فیلم ها و سریال های موفق و پرمخاطب اشاره نمود و اضافه کرد: در عرصه های تولید محتوا و از لحاظ اقتصادی و تجاری، می توانیم نگاه نماییم ببینیم کشورهای توسعه یافته در این زمینه چه کار کردند. در اصل در این کشورها وقتی محتوایی تولید می شود، در ادامه بهره برداری های متفاوتی از آن می شود، چونکه هزینه سنگینی صرف تولید و عرضه آن محتوا شده تا به نتیجه برسد. در ایران اما هیچ بهره برداری جانبی از یک محتوای موفق صورت نمی گیرد.
این تهیه کننده اظهار داشت: اگر این بستر به درستی جا بیفتد، به رشد محتوا کمک می نماید. محتوا در کشور ما نیاز به سرمایه گذاری دارد و سرمایه هایی که اکنون درگیر این کار هستند، سرمایه های خیلی بزرگی نیست. آمار و ارقام در عرصه گردش مالی بازیهای مطرح در دنیا خیلی بزرگتر از پول هایی است که در پلت فرم ها درگیر تولید محتوا است. پس اگر زمینه توسعه این امر فراهم گردد، می توانیم آنرا به تمام دوستان تهیه کننده تعمیم دهیم.
منبع: lebasdooni.ir
از این مطلب لباس نو خوشتان آمد؟
(1)
(0)
تازه ترینهای لباس نو مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب