رئیس سازمان دامپزشكی:

ذخیره انبارهای دامپزشكی نگرانی های تحریم را از بین می برد

ذخیره انبارهای دامپزشكی نگرانی های تحریم را از بین می برد

لباس نو: رئیس سازمان دامپزشكی كشور اظهار داشت: اعتبارات ملی سال جاری با كاهش 30 درصد تا 50 درصد مواجه بود اما سازمان دامپزشكی نه تنها كاهش اعتبار نداشته بلكه 30 درصد هم افزایش اعتبار داشته است.


به گزارش لباس نو به نقل از ایسنا، رئیس سازمان دامپزشكی كشور در جمع خبرنگاران عنوان كرد: مسئولیت حفظ و حراست از سرمایه دامی، سلامت دامی و امنیت غذایی بر عهده همكاران ماست. خوشبختانه طی ماه های گذشته سازمان دامپزشكی اقداماتی درباره صدور مجوزها برای مواد اولیه لازم در حوزه دارو و واكسن و مواد اولیه خوراك دام و طیور انجام داده كه ثمربخش بوده است؛ نگاه ما و پیش بینی ذخایر ما ۱۸ ماهه و در بعضی موارد هم برای ۶ ماه است.
علیرضا رفیعی پور اظهار داشت: هر هفته جلسه ای با عنوان مقابله با تحریم داریم، در این جلسات اقدامات مفیدی انجام شده كه عدد ذخیره انبارها نگرانی های تحریم را از بین می برد. میزان اعتبار سال ۹۶ بیشتر از ۸۳۰ میلیارد تومان است كه ۳۳۰ میلیارد آن سازمانی است و بقیه به ۳۲ استان كشور اختصاص داده می شود. اعتبارات ملی سال جاری با كاهش 30 درصد تا 50 درصد مواجه بود اما سازمان دامپزشكی نه تنها كاهش نداشته بلكه 30 درصد هم افزایش داشته است.
رئیس سازمان دامپزشكی كشور افزود: تكنولوژی كشور ما سبب شده تا بیشتر از 95 درصد حوزه دارو و واكسن های دامی در كشور تولید شود اما در حوزه طیور كمتر از ۴۰ درصد را در خط تولید داریم.
وی ادامه داد: خراسان رتبه اول تولید شیر و گوشت را به خود اختصاص داده و نیشابور هم در این استان رتبه یك را داراست و در پرورش طیور هم رتبه سوم را به خود مختص كرده است.

رفیعی پور بیان كرد: اگر مقرر است فقط مشكلات را مطرح نماییم به جایی نمی رسیم. آیندگان درباره ما قضاوت خواهند كرد و نباید ۳۶۵روز سال از مشكلات بگوییم؛ بهترین كار این است كه هر مسئول در جایگاه خود یك یا دو مشكل را بررسی و حل نماید تا در نهایت بتوانیم بگوییم از پس این مشكلات بر آمدیم.
وی اظهار داشت: طرح هر مشكل باید در هر جایگاهی با پیوست راهكار و پاسخگویی به آن مشكل همراه باشد و همكاری بین بخشی شكل بگیرد. 40 سال از انقلاب می گذرد و دشمنان ما همچنان برای ما گرفتاری تولید می كنند.
رئیس سازمان دامپزشكی كشور اضافه كرد: چه بخواهیم چه نخواهیم با كمبودهایی همچون نیروی انسانی، اعتبارات و امكانات مواجه هستیم اما باید برای آن ها چاره پیدا نماییم كه همكاری از بهترین آن هاست.
علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشكی كشور روز گذشته به نیشابور سفر كرد؛ او همینطور در این سفر از كشتارگاه شهرستان نیشابور بازدید كرد.



1397/08/11
00:31:02
5.0 / 5
4578
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
لباس نو